söndag 1 februari 2009

Stegresultat för januariutmaningen

Då var det dags att redovisa resultatet - som ni ser i högerspalten en bit ner - för januaris stegutmaning, som denna månad administrerats av guba. Får se mig slagen av Linda på Äleberg, men det kan jag nog leva med. Det viktigaste med den här rullande utmaningen är ju den hälsovinst man gör för egen del genom att sporras att röra sig mer i vardagen. Har sedan december ökat på mitt medelresultat/dag med ett antal tusen steg, och det intressanta är att medan 10 000 steg i början av december kändes som en riktig utmaning har det under januari endast inträffat ett fåtal tillfällen att de dagliga stegen ej nått till denna nivå. Nu känns plötsligt ett resultat runt 15 000 som helt överkomligt!
Tack guba, att du accepterade stafettpinnen och gav fortsatt liv åt stegutmaningen en månad till! Hoppas att den nya vinnaren vill driva vidare det hela en månad till, så man får fortsatt motivation att på detta enkla sätt uppnå enkla men värdefulla hälsovinster!

2 kommentarer:

Tuwa sa...

Vad ni e duktiga... skulle vara intressant o kolla hur många steg jag avverkar under en dag... *L*
Burr! Kyla nu igen...
(bara ikväll har jag gått många steg med vatten)

Skumme sa...

Du får skaffa dig en räknare du med och hänga med på utmaningen :-). Ja, detta vattenbärande börjar kännas måttligt roligt...