söndag 2 augusti 2009

Besök på torgmarknad

Även om det för första gången på länge var uppehåll (ja, t o m sol!) i lördags och tiden hade behövt läggas på trädgårdsarbete hemma kände vi oss manade att spana in "Falköpings Stora Torg Lördag" som i sommar ordnas varje lördag mellan 10-14 mellan den 18/7-19/9 som en del av kommunens arbete med att lyfta fram närproducerade varor. Ett tjugotal producenter var på plats och även om vi inte skulle ha något så följde det givetvis med en del hem i shoppingkorgen - bl a ett paket dinkelgryn från Wästgötarna, närodlade champinjoner, krusbär, en smultronplanta från Karleby Handelsträdgård....

4 kommentarer:

bc owner sa...

Det är konstigt att det alltid följer med saker hem fast min inte ska ha nåt.?.

Jag börjar misstänka att det är nån lymmel som smyger ner grejerna i korgen.;.)

Mvh Jenny

Linda Färnevik sa...

Vad roligt! Ska också ta mig dit någon lördag hade jag tänkt!

Anna sa...

Alltid inspirerande och givande med lokalproducerad mat! Förstår att det följde med lite hem.. det är roligt att gynna de små tycker jag.

Tuwa sa...

Wästgötarna... det var ju dem jag pratade om *L*. Ett fantastiskt driftigt gäng som nu har fått riktig snurr på mjölet *S* Jag har precis ett matbröd i ugnen nu med deras rågmjöl.