tisdag 16 december 2008

Välrastad hund och körövning

Då flera av er varit så ruskigt ambitiösa med stegräknandet var jag tvungen att se hur många steg det kunde bli om jag höjde ambitionsnivån lite högre än att bara komma ihåg att ta på mig stegräknaren på morgonen. Hittills har resultaten mest speglat de vardagliga sysslorna och en och annan kortare promenad i omgivningarna. Och ja, Hermes är nog i alla fall ganska nöjd nu då det bland annat innebar att han i dag är en lite mer välrastad hund än vanligt. Även om jag kanske tycker att det oftast finns många andra saker som behöver prioriteras högre än promenader för promenerandets skull så var det förstås skönt att komma ut och röra på sig hyfsat ordentligt en dag i alla fall!
På kvällen var det generalrepetition med kören inför julkonserterna. En del var bekant förstås, men också mycket nytt material. Det blir till att ligga i hårdträning med stämmorna vid pianot fram till söndag! Men vilken lycka att få tillfälle att sjunga, och särskilt nu i juletid! Ser särskilt fram emot midnattskonserten på julafton i vår bykyrka, bara drygt 2 km bort. Hade varit fint att få ta häst och släde dit! Kanske inte i år, men någon gång...

5 kommentarer:

Anonym sa...

Ja jösses, det gav resultat vill jag säga! Duktigt jobbat!

Linda Färnevik sa...

Gisses, över 20000 steg! Å så imponerad du av mina 18000? =)

Promenera tar mkt tid från annat, det har jag också märkt, men jag kan inte påstå att promenerandet är för promenerandets skull, utan för att man mår så mkt bättre av det!

Anonym sa...

Oh 20 000 steg, WOW och grattis ! Jag har inte hittat på batterier till min stegräknare (var i hela friden köper man små runda batterier). Så jag får väl hänga på nästa gång. Kanske till våren då...?
/Malin

guba sa...

Körövning he he, jag som trodde du varit ute med hästen och kört, jaja, sjunga går väl an det med.

Skumme sa...

Tack alla! malin, det är klart det får bli en fortsättning till våren!

guba: ja, jag insåg också att jag vanligtvis menar körövning i den betydelsen du trodde, men man får väl variera sig ;-)