lördag 20 december 2008

Tömkörningstrassel och korengöring "old style"

Fick oväntad hjälp i stegräkningstävlingens slutspurt av en krånglande häst under dagens tömkörningsövning. Många steg blev det då vi var tvungna att hålla på tills vi var överens. Det var Udda som antagligen hade lite för mycket överskottsenergi. Nåväl, den lär hon förhoppningsvis bli av med när vi ska börja köra ut ved ur skogen snart. Sedan vet jag inte om sambon blev mest lättad eller förvånad när jag erbjöd mig att ta hans rengöringspass i kornas lösdrift - dock ej med traktor som brukligt utan med min simpla muskelkraft. Aj aj, det kändes i ryggen efteråt även om det gick ganska snabbt och lätt när man väl kom igång. Några promenader med hunden också så hade dagens ansträngningar gett ett helt OK resultat...


2 kommentarer:

guba sa...

Lite nyfiken på vad det var för "tömkörningstrassel".
Ibland är det inte helt fel att avbryta och fortsätta en annan dag lite beroende av vad trasslet är för trassel så klart.

Lite speciellt när stegräknaren passerar 20000 vilket jag bara lyckats med en dag, bra jobbat.

Skumme sa...

guba: Helt sant! Det gäller att vara lyhörd och känna av läget. Men man vill ändå avsluta någotsånär positivt tycker jag.

Jo, härligt är det när mätaren passerar 20 000. För mig verkar det bli så att jag antingen hamnar över 20 000 eller så blir det inte mer än strax över 10 000...