onsdag 17 december 2008

Studiecirklar i självförsörjning

Med inspiration från bl a Malin - Home on the Range och hennes kurslista är vi några närboende som har dragit igång ett försök med studiecirklar inom självförsörjningsområdet. Vi börjar med att lära oss mer om tillverkning av mjölkprodukter och det ska bli så spännande! En bok som verkade passa helt perfekt hittade vi via tidningen Åters bokklubb: Ost till husbehov av Ingrid Dam. Tyvärr var den slut så är det någon som har ett eller flera exemplar som inte används så låt oss veta! Tips på annan lämplig litteratur efterlyses också.



4 kommentarer:

Anonym sa...

Jag vill veta mer om kursen! Får man hänga på?

Anonym sa...

Kul att ni är igång med studiecirklar !! Det ger så mycket mer än att försöka studera på egen hand. Och roligt att träffas är det ju oxå.
Angående ost så fick jag en bra länk från Lotta på Båtslyckegård (www.batslycke.blogspot.com) om hur man gör. Med bilder och förklaringar : http://fotolasse.se/alatorp/Ost/Ost.htm
Det ska bli kul att se på din blogg vad ni åstadkommer. Jag kanske ska ta upp med mina kamrater att vi ska testa med att kursa osttillverkning...
/Malin - Home On The Range

Anonym sa...

Det är jätteroligt o läsa om er vardag Camilla! Men kan du inte ändra den gröna texten till någon annan färg? Det är så svårt o läsa...eller är det bara jag som tycker det? :-/ Hoppas allt är bra annars!

Skumme sa...

minigrisen: jo, det vore ju roligt om vi kunde vara fler! vi får ta tag i det efter jul- och nyårshelgerna!

malin: tack för tips, ska kolla!

Karin: kul att du tittar in! Jo, jag har funderat på det här med färgen, det blir lite svårt att läsa. Men håll ut, snart är julen över och då blir det ny layout igen :-).