söndag 28 december 2008

Resultat i stegräkningstävlingen

Det börjar bli hög tid att presentera vinnarna i stegräkningstävlingen! Det är lätt att känna sig lite extra generös såhär i juletid, därför kommer hela 3 priser att delas ut!
1. Överlägsen segrare blev guba med 17265 steg! Imponerande, och ett stort grattis!!! Priset blir som utlovat ett presentkort i valfri webbutik, jag hör av mig angående detaljerna!
2. God tvåa, stupande på mållinjen i magsjuka, blev Linda på Äleberg med 15866 steg. Grattis, jag efterskänker härmed den barnpassning du är skyldig mig (?) :-D.
3. Ett tredjepris går till minigrisen, som fick ihop 12082 steg. Grattis även till dig, priset blir det omtalade brödbaket! Hör av mig angående detaljer kring överlämningen.
Om jag missat någon får ni protestera! Annars, väl kämpat alla ni övriga, hoppas att promenaderna har blivit till en god vana att ta med sig in i det nya året! Själv överträffade jag mitt mål på 10 000 steg med råge, tror snittet på de 10 bästa dagarna i december (som var det som räknades) landade runt hela 13 000 steg!
Nu måste det ju bli någon slags fortsättning, jag lämnar härmed över stafettpinnen till i första hand vinnaren guba att ta initiativet till detta och i så fall i vilken form!

4 kommentarer:

Linda Färnevik sa...

Ja gisses, det var generöst! Jag tackar så mkt för mitt pris! =)
Hoppas guba vill fortsätta det hela!

Anonym sa...

Nämen! Vad glad jag blir! Härligt, du är för generös! Jag ser så fram emot vinstutlämningen, men stressa inte nu så här efter jul, utan ta det när tid och lust finns. Tack än en gång både till initiativ och pris!

guba sa...

Oj, vilken ära att få ta över en stafettpinne, hade jag vetat det hade jag gått mindre, he he.

Det klart vi skall fortsätta promenera på det nya året.

Har funderat på upplägget och jag tror att jag kommit fram till en annan variant på räkningen som gör att sådana idiotryck som ledighet i kombination med tömkörning eller ofrivilliga avbrott på grund av magsjuka inte skall premieras eller rasera vinstchanserna.

Återkommer med reglementet efter lite mer beräkningar.

Skumme sa...

Jag hade förstås planen att lämna över redan när jag startade tävlingen, kunde ju dock inte avslöja det förrän allt var över, hehe! Spännande med nya regler, resonemanget låter vettigt iaf.