söndag 14 december 2008

Påminnelse om stegutmaningen!

I syfte att ha en chans att hålla formen även i dessa juletider lanserades för ett tag sedan en utmaning i stegräkning här på bloggen. Tävlingen började den 1/12 och avslutas den 23/12. Det som räknas är snittet av ens 10 bästa dagar under den här perioden, vilket innebär att man kan hoppa på tävlingen från och med i dag, men då måste man också räkna alla dagar. Tanken med att räkna 10 dagar är att man då i alla fall tros ha grundlagt en vana. Flera är redan igång och går så det står härliga till! En liten lägesavstämning är nästan på plats, eller vad säger ni? Hur känns det att vara igång? Några positiva bieffekter än? Fina priser finns att vinna, eller vad sägs om:
* Ett tillfälle med barn- eller djurpassning alt. en omgång hembakat bröd (för närboende)
* Presentkort till ett värde av 100 kronor i lämplig webbutik (för mer avlägsna deltagare)

2 kommentarer:

Linda Färnevik sa...

Okej, en lägesraport från mig!

Det går jättebra, jag känner mig jättemotiverad att promenera och går mkt mer än jag trodde.

Känner mig piggare, kondisen har allt fått ett uppsving... Ryggen känns bättre men det är svårt att säga vad det beror på.

Vågen visade +1 (fast jag har bytt våg så det kan man inte lita på) men måttbandet visar -4cm runt midjan, och det är väl ett säkrare mått för stunden.

Det är jätteskönt att promenera, nu när jag är igång!

Skumme sa...

Kul med rapport! Fler deltagare som vill dela med sig?