onsdag 10 december 2008

Sista anmälningsdag för stegtävlingen är 14/12!

Stegräkningsutmaningen rullar på med fler deltagare. Var med du också! Det enda som behövs är en stegräknare, ny eller kanske undangömd och bortglömd i en byrålåda. Priserna går att finna i tidigare inlägg. Några av er har varit riktigt flitiga och ser ut att bli svårslagna. Det viktigaste är ju dock inte egentligen vem som går flest steg utan att så många som möjligt är igång och rör på sig mer och får en bättre hälsa på köpet!
Jag har funderat kring regler och föreslår följande: tävlingen räknas från och med 1/12 till och med den 23/12. För att möjliggöra för fler att hoppa på så får man räkna snittet av sina 10 bästa dagar, vilket innebär att man kan välja att delta ända fram till 14/12, utan att de som varit med från start missgynnas. För att annars är ju risken att någon kan gå jättemycket 2 dagar och ro hem allt. Eller vad tycker ni? Tanken är då att har man ansträngt sig för att mäta sina steg i 10 dagar så har man grundlagt en ny vana och chansen är stor att man fortsätter, vilket ju måste vara målet...?

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jättebra regler, rättvisa och genomtänkta! Jag fortsätter att gå och lär inte gå lika mkt som min första dag, då jag hade väldigt mkt spring i benen ;-)

Linda Färnevik sa...

Det blir jättebra så med regelerna!

Jag fattar dock inte vad de siffror du skrivit i för 9/12 betyder...?

Anonym sa...

Hej! Jag hittade hit via Minigrisens blogg och jag blev jättesugen på att hänga på din utmaning med stegräknaren! skall damma av den i byrålådan och hänga på den omgående men det där med att redovisa stegen på bloggen vet jag ju inte hur man gör (är helkass på datorer)! jag får skriva i mina inlägg vad jag gjort för att förbättra min kondition. Mysig blogg du har! så fina vinterkort på dina hästar, jag kikar nog in här snart igen.
Ha en bra Nobledag!
Lotta

Skumme sa...

Hej Lotta! Tack för din hälsning, och vad kul att du vill vara med i stegtävlingen!

Skumme sa...

Färnevik: du ser förklaringen i rubriken (hoppas jag?)