onsdag 3 december 2008

10 114...

...steg blev det till slut i dag! I går blev resultatet så pinsamt så jag nästan inte vågar skriva om det här, men det är väl bara att krypa till korset: strax över 4 000 steg stannade räknaren på innan det var dags att stupa i säng. Även i dag såg det länge mörkt ut, men kvällspasset i stallet räddade mig. Att ta på sig kläderna för att gå ut och mocka 3 boxar efter klockan 21 kändes ju sådär, men motivationen fick en rejäl skjuts av vetskapen att den lilla räknaren i fickan jobbade på för fullt. Efter en sista kvällspromenad med hunden stannade den så på 10 114 steg! Så nu är man väl igång?

I morgon ska jag avslöja vad som är nyckeln till ett framgångsrikt vardagsmotionerande för egen del, håll utkik! Till dess får ni gärna komma med era egna bästa tips på hur man håller igång motivationen.

4 kommentarer:

Ptr sa...

Jag är klart imponerad! Själv slog jag bottenrekord idag med 6140 steg. Det var snöglopp, så jag avstod från promenaden.

Annars brukar jag gå en rejäl omväg hem efter jobbet. Då känns det att jag är på väg "åt rätt håll" hela tiden, samtidigt som det inte finns någon egentlig genväg hem.

Anonym sa...

Nu när inte trädgårdsarbetet ger daglig motion, stannar jag till och rör på mig i lite olika former innan jag beger mig hem till mitt berg. Blir både piggare och får mer ork.
10.000 steg är bra jobbat, får följa dig vidare.
Julklappstipset med minröjning var ett god klapp.

Linda Färnevik sa...

Bra jobbat!

Tro´t eller ej, men jag gick och köpte en stegräknar igår! Satte den på mig vid 14:30, men blev sjuk (feber och huvudvärk...) och låg i sängen större delen av eftermiddagen och kvällen. Var dock tvungen att baka bröd fölr att ha ngn frukost idag, och av att baka två limpor samt ge djuren snabbkvällsmat gick jag typ 2000 steg någonting. Åtminstone mer än jag trodde att det skulle bli av att göra ingenting och mest vila!

Fortfarande sjuk idag men har ändå satt den på mig för att det är spännande. det kommer dock inte bli ngn ansträngning för att få ihop steg idag!

Måste övertala maken att ha den på sig en dag sedan, det vore spännande att se. Hankommer lätt upp över de där 10 000 stegen, det är jag säker på!

Skumme sa...

Ptr: i dag ser det ut att bli svårt att nå målet, med tanke på att mockningen är avklarad och mätaren stannat på lite drygt halvvägs när jag nu sitter framför datorn klockan 20:32...känns inte som kvällspromenaden med hunden kan rädda mig i dag!

mimmismat: bra tips, problemet är att jag är så sällan hemifrån så vardagsmotion och promenader är de enda alternativen oftast!

Färnevik: vad kul!!! Hoppas inte du kommer ångra dig. Ska bli spännande med rapporter! Det roliga är ju att även en tråkig syssla känns nu plötsligt meninggsfull, bara den innebär utslag på mätaren ;-)