fredag 5 december 2008

Stegutmaningen - här är priserna!

Efter en idé av Linda på Äleberg lägger jag härmed upp antal steg per dag i en separat lista till höger i bloggen, kan ju lätt bli lite tjatigt att behöva skriva ett nytt inlägg enkom för att meddela dagens resultat! Det är faktiskt intressant att se såhär efter några dagar, oftast stannar det på 4-6000 steg vilket förstås är alldeles för lite. Ibland är det lättare att nå målet på 10 000, även om det ibland innebär viss extra ansträngning (i dag blev det några vändor upp och nerför trappan t ex...). Jag har fått mig en tankeställare att jag trots barn, hund och gård inte får den dagliga motion jag behöver. Det får väl till att börja med bli att öka på promenaderna med hund och barnvagn! Denna vecka har det dock inte blivit någon aktivitet med hästarna vilket annars just nu ofta innebär tömkörning eller skogskörning med 4-åringen och promenader med unghästen vilket borde öka chanserna att uppnå det dagliga målet avsevärt.
För att locka fler av er bloggläsare att anta utmaningen tänkte jag här lansera några förhoppningsvis frestande priser, utöver en förbättrad kondition och ett ökat välmående då förstås!
Ni som bor i närheten tänkte jag mig får välja mellan ett tillfälle med barn- eller djurpassning alternativt en omgång hembakat bröd, vilket här brukar innebära 4 stora limpor eller brödkakor. För er som bor lite längre bort funderar jag på att erbjuda ett presentkort till ett värde av 100 kronor i lämplig webbutik! Hur låter det? OBS! Det gäller alltså bara en ev. vinnare, annars är ju risken att jag ruinerar mig ;-).
Och som sagt, tanken är att man räknar fram ett genomsnitt av alla dagar från det att man startar, för att inte diskvalificera den som inte varit med från början den 1/12!

9 kommentarer:

Ptr sa...

Hej!

Om man är några stycken som har stegräknare så kan man även använda sig av de stegräknarsajter som finns på nätet. På jobbet "går" vi just nu mellan Göteborg och Stockholm, men man kan välja andra sträckor, som t.ex. mellan Haparanda och Ystad, eller Stockholm till Paris. Man ser då hur man rör sig på kartan för varje inmatning. På sidan jag är med kostar det 49:- per deltagare exklusive stegräknare, och vi är 33 stycken som tävlar mot varandra (man kan även ha lagtävlingar). Själv har jag tagit mig till Linköping ungefär, och ligger med det mitt i fältet. Igår gick jag drygt 13.000 steg - det är en dags gående till, från och på jobbet plus dryga fem kilometer därefter. Som mest har jag kommit upp i 16.000 steg på en dag sedan vi startade den 1 november. Jag kan absolut rekommendera den här aktiviteten, och jag vet att det är flera som tänker köra igång egna tävlingar mot släkt och vänner när vi är färdiga med den här kampanjen.

Skumme sa...

Tack för tipset, ska kolla upp det!

Linda Färnevik sa...

Jag är absolut med på utmaningen (vad annars! ;-)) Är det alltså den som gått flest steg i genomsnitt som vinner, eller lottas det mellan samtliga deltagare?

Bra priser också!! Fast svårt att välja...

Anonym sa...

Aha kanske dags att damma av sin stegräknare igen då! Bröd skulle sitta väldigt fint här, för det är jag ju så dålig på att baka! Hur anmäler man sina steg? Via inlägg? Tjohooo

Anonym sa...

Jag hänger på ! Bara jag hittar ett batteri till min stegräknare så... jag återkommer !
/malin

Linda Färnevik sa...

Camilla, du får bestämma ett sista startdatum, så att ingen går med i tävlingen den 23:e och går jättemkt två dagar, och vinner storpriset! =) Jag har gått jättemkt idag, då har jag ändå inte ens tagit ut Dimma!

Skumme sa...

Ptr: tack för tipset, dock känns det kanske lite för avancerat i detta läge, men absolut intressant för en ev. fortsättning!

minigrisen: har noterat att flera redan skapat egna listor på sina bloggar och det är väl ett bra alternativ? men en lägesrapport härinne då och då är förstås aldrig fel :-)

malin: du är så välkommen i tävlingen!

Färnevik: vad sägs om att hela tiden mellan 1 och 23/12 räknas, men att man måste räkna med minst 10 dagar under denna tid? då kan folk hoppa på fram till den 14/12, utan att de som varit med från start missgynnas?

Linda Färnevik sa...

Låter väl bra! Innebär det då att de som då mätt tex alla 23 dagar kan få räkna medel på sina 10 bästa...?

Idag har jag varit jätteduktig enl mitt eget tycke och knatat över 15000 steg!

Skumme sa...

Färnevik: ja, precis så tänkte jag! Så då lär ju du ligga bra till! Herregud människa, hur får du ihop 15000 steg???? Iofs så är det kanske inte så svårt om man ligger i, i dag har jag snart gått 10000 steg enbart genom sysslor här hemma, hade jag fått till en promenad så blir det ju ett antal tusen till.